معرفی وبلاگ
سال جهاد اقتصادی همه با هم دست در دست هم نتایج جهاد اقتصادی را در زندگی مردم ملموس تر کنیم.
صفحه ها
دسته
برترین مطالب
دسترسی سریع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 112906
تعداد نوشته ها : 107
تعداد نظرات : 5
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

سیستم جامع مونیتورینگ شبکه تامین اجتماعی پیاده سازی شد
شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در راستای تحقق ماموریت خود و ارتقاء سرویسهای ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی، سیستم جامع مونیتورینگ شبکه TUM را طراحی و پیاده سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طراحی و تکمیل این سیستم به همت کارشناسان بخش شبکه و ارتباطات شرکت تامین از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد که پس از طی دو مرحله پایلوت (در شعب تهران و سپس استان چهارمحال و بختیاری) در بیش از یکصد شعبه تامین اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات عملکردی سیستم راه اندازی شد.
وحید زرگری مدیر پشتیبانی فنی، سخت افزار و ارتباطات شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در معرفی اجمالی این سیستم و با توجه به اینکه رویکرد جدید شرکت تامین گرایش به سمت طراحی سیستم های متمرکز است گفت: پایداری این سیستم ها منوط به وضعیت مناسب زیرساخت شبکه و ارتباطات است لذا بحث مانیتورینگ شبکه امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه محصول جدید شرکت تامین از طریق نصب نرم افزارهایی بر روی سرورهایی که در واحدهای بهره بردار نصب است برای اهداف پایش و نظارتی شبکه و ارتباطات، دیتا بیس، سرورها و نهایتا ارتقا و پایداری سرویس ها طراحی شده است ادامه داد: در واقع با بهره مندی از این سیستم، در یک شبکه کامپیوتری اجزایی را که بدرستی عمل نمی کنند یا مشکل سخت افزاری دارند شناسایی و از طرق مختلف (پست الکترونیکی، پیام کوتاه‌، ‌Pager، ایجاد آلارم صوتی، ثبت در فایل یا پایگاه داده، تماس تلفنی) راهبر شبکه را از بروز مساله مطلع می کند.

زرگری اضافه کرد: در مونیتورینگ هدف آن است که سیستم هایی که در شبکه کامپیوتری فعالیتهای حیاتی و مهم را انجام می دهند توسط یک یا چند کامپیوتر مورد پایش قرار گیرند.

مدیر پشتیبانی سخت افزار و ارتباطات شرکت تامین با بیان اینکه این سیستم در دو فاز پایلوت و یک فاز عملیاتی توسط شرکت تامین در یکصد واحد تامین اجتماعی اجرا شده است، گفت: سیستم مذکور به عنوان یک ابزار امکان نظارت ستاد را بر سرویسهای ارائه شده در واحدهای بهره بردار میسر ساخته و همچنین امکان نظارت بر عملکرد راهبران سرویس ها در ادارات کل و واحدهای بهره بردار را فراهم می آورد و نیز نظارت ادارات کل را بر عملکرد شعب را ایجاد می کند.


Share
چهارشنبه 1389/3/26 13:21
X